Suomen suurin ahtauspalveluiden tuottaja Steveco uudisti sisäiset verkkosivunsa Abakon avulla. Yhteistyö yritysten välillä alkoi vuoden 2018 alussa, kun Abakon kanssa lähdettiin suunnittelemaan intraa täysin uudelle alustalle. Uusi järjestelmä palvelee nyt yli 800 henkeä työllistävän Steveco-konsernin koko henkilöstöä aikaisempaa paremmin.

– Uudistuksen pääperiaatteena oli, että työntekijöiden on päästävä ulkoverkon kautta intraan tietoturvallisesti, Stevecon tietohallintojohtaja Jukka Soininen selventää projektin lähtökohtia.

Intra on Stevecossa käytännöllinen arjen työkalu koko organisaatiolle. Aikaisemmin intra oli saavutettavissa vain toimistoissa, jolloin kentällä työskentelevien henkilöiden oli hankala päästä siihen käsiksi. Intran käyttö ei ollut säännöllistä ja näin ollen myös oleelliset tiedotettavat asiat eivät tavoittaneet henkilöstöä tehokkaasti. Uudistetun intran toiminnot hyödyttävät ja helpottavat nyt arjen työtä kokonaisvaltaisesti.

Mobiili on ehdoton

Abakon kehittämässä intrassa kaikki palvelut on optimoitu mobiilikäyttöä varten. Esimerkiksi työntekijöiden ilmoittautuminen ylitöihin ja ylimääräisiin työvuoroihin onnistuu kätevästi kännykän kautta, eikä niiden kirjaamista varten tarvitse enää kävellä toimistolle. Uusi intra on Soinisen mukaan kerännyt kiitosta työntekijöiltä.

– ­Kyllä intran saavutettavuus on nyt aivan eri luokkaa ja erityisesti ahtaajien työtä uudistus on helpottanut huomattavasti, Jukka Soininen kertoo.

Työajanseurantaan liittyvien asioiden lisäksi, intrasta löytyy kaikki henkilöstön tarvitsema tieto aina työterveysasioista uutisiin asti. Kehittämisen taustalla on pidetty ajatusta palvelun helppokäyttöisyydestä ja saavutettavuudesta. Nyt kun intran käyttö on helppoa, viestikin kulkee yrityksen sisällä tehokkaammin.

Vastuullisuus näkyy myös tietoturvassa

Vastuullisuus ohjaa Stevecon toimintaa kaikessa tekemisessä. Intran uusimisessa olikin tärkeää, että mobiilikäyttö ei vaaranna tietoturvaa.

– Abakon toimittama alusta on hyvä. Olemme entiseen verrattuna ihan toisenlaisessa tilanteessa tietoturvan ja käytettävyyden osalta, Soininen summaa.

Yhteistyö Abakon kanssa on sujunut Soinisen mukaan hyvin. Projektissa oli tiukka aikataulu ja palaverit suoritettiin tehokkaasti etäyhteyden avulla. Yhteistyö tulee jatkumaan myös tulevaisuudessa, sillä Stevecolla on vahva tahto kehittää intraa ja muita digitaalisia palveluita vielä entistä paremmaksi.